Haber

IAA Mobility 2023: Bosch, yazılım tanımlı araçlara yönelik çözümleri ve teknolojisiyle büyüyor

  • Dr. Stefan Hartung: “Bosch, yazılım ve donanım konusunda bilgili ve yazılım tanımlı aracı gerçeğe dönüştürmek için yeni teknolojiler kullanıyor.”
  • Araç bilgisayarları: Bosch, satışların 2025 yılına kadar milyarlara ulaşmasını bekliyor.
  • İş geliştirme: Mobilite iş segmentindeki satışların 2023 yılında yüzde 10 oranında artması bekleniyor.
  • Markus Heyn: “Yazılım, rahatlığı ve sürdürülebilirliği daha da artırmanın anahtarıdır.”
  • Elektromobilite: Bosch, 2026 yılında 6 milyar avroluk satış hedefine ulaşma yolunda ilerliyor.

Stuttgart ve Münih, Almanya- Yazılım, mobilitenin geleceğinin temel taşıdır. Merkezi araç bilgisayarlarından bulut çözümlerine ve yarı iletkenlere kadar tüm alanlarda Bosch’un yazılım tanımlı araçlar için sunduğu çözüm ve teknolojiyle başka hiçbir şirket karşılaştırılamaz. Burada Bosch, sadece otomotiv yazılımında değil, bunun için gerekli donanımda da gücünden yararlanıyor ve şimdiden araç bilgisayarlarında güçlü bir büyüme kaydediyor. Şirket, yalnızca sürücü destek ve bilgilendirici eğlence bilgisayarlarından 2026 yılında 3 milyar Euro’luk satış bekliyor. Genel olarak, Bosch için ortam değişken ve şiddetli olmaya devam etse de iş gelişmeleri olumlu yönde ilerliyor.

Mobilite iş segmentinde satışların, döviz kuru etkileri düzeltildikten sonra 2023’te yüzde 10 oranında artması bekleniyor. Bu büyüme fiyat etkilerinin yanı sıra bariz hacim artışlarını da içeriyor. Bosch Yönetim Kurulu Lideri Dr. Münih’teki IAA Mobility 2023’te yaptığı konuşmada Stefan Hartung, “Bosch yazılım konusunda oldukça bilgili ve bunu mobilitenin geleceğini şekillendirmek için kullanıyor” diyor. “Teknolojimiz, yazılım tanımlı aracı gerçeğe dönüştürecek ve yola çıkmasına yardımcı olacak.” söz konusu.

Hartung şöyle devam etti: “Mobilitenin yazılım tanımlı geleceğinde, yalnızca donanım değil, aynı zamanda çeşitli kaynaklardan gelen yazılımların etkileşimi de hayati önem taşıyacak.” Bosch kendisini mobiliteye yönelik bir yazılım şirketi olarak konumlandırırken aynı zamanda donanım uzmanlığını da her zamankinden daha fazla geliştiriyor. Şirket, bu çabanın bir modülü olarak Mobilite iş segmentini 1 Ocak 2024 itibarıyla yeniden düzenliyor. Bu, departmanlar arası iş birliğini güçlendirecek. Bosch, yalnızca mobilite operasyonlarında 38.000 yazılım geliştiricisini istihdam ediyor. Bu sayı otomotiv sektöründeki diğer şirketlerin hepsinden daha fazla.

Bosch yazılımı mobiliteyi daha güvenli ve daha sürdürülebilir hale getiriyor

Yazılım tanımlı araçlar yeni, merkezi bir BT ve elektronik mimari gerektirir. Bosch, bu mimariyi geliştiren ve otomotiv elektroniği ile bulut arasındaki etkileşimin nasıl kontrol edileceğini bilen az sayıda şirketten biri. Şirket, farklı üreticiler tarafından üretilen çipler üzerinde çalışan, donanımdan bağımsız yazılımlar sunuyor. Bunun bir sonucu da sürücü desteği ve otonom sürüş sistemleri için özel ara yazılımlardır; Bu yazılım aynı zamanda yazılım ve donanımın ayrılmasına da yardımcı olur. Yazılımın tasarım ve geliştirmenin başlangıç ​​noktası olduğu araçlar, sürücülere kişiselleştirilmiş, dijital bir sürüş deneyimi sunabilir. Sürücü asistanlığı gibi alanlardaki yeni işlevler, yazılım güncellemeleri aracılığıyla kablosuz olarak araca eklenebiliyor. Yönetim Kurulu Üyesi ve Mobilite İş Kolu Lideri Dr. Markus Heyn şunları söyledi: “Akıllı cihazlarımızın sürekli güncellenmesine alıştık. Otomobiller ayrıca herhangi bir makyaj veya model değişikliğine bakılmaksızın, istedikleri zaman yeni işlevler alabilmelidir. Bosch’un otomotiv yazılımına yönelik çözümleri sayesinde otomobiller daha fazlasını yapabilecek. Çünkü yazılım, rahatlığı ve sürdürülebilirliği daha da artırmanın anahtarıdır.” söz konusu. Örneğin elektrikli otomobillerde yazılım, ağ bağlantılı güç ve termal yönetimi kolaylaştırarak pil şarj süresini yüzde 20’ye kadar azaltıyor.

Elektromobilite işi Bosch için iyi bir şekilde gelişiyor. Şirket, 2026 yılında 6 milyar avroluk satış rakamına ulaşma yolunda ilerliyor. Bosch, geçen yıl bile elektrikli otomobillere yönelik parça üretimini yaklaşık yüzde 50 artırmayı başardı. Yalnızca elektrikli motor üretimi 2023’te iki katına çıkacak. Bosch yazılımı, otomatik akü geri dönüşüm sistemlerinin yanı sıra daha geniş elektromobilite alanında da önemli bir rol oynuyor. Yazılım, yalnızca pillerin kaynağını ve durumunu belirlemekle kalmıyor, aynı zamanda kullanıcılara süreç adımlarında rehberlik ederek pil paketlerinin hızlı ve güvenli bir şekilde çıkarılmasını sağlıyor.

Her türlü donanımdan bağımsız yeni kontrol konsepti

Donanım ve yazılım mühendisliği birbirinden ayrılmaya başlasa da karşılıklı olarak birbirlerine fayda sağlarlar. Bu özellikle yeni nesil ESP gibi modern kaza koruma sistemlerinde belirgindir. Buradaki en değerli yenilik yeni bir kontrol konseptidir: Araç Dinamiği Kontrolü 2.0. Bu yazılım sadece fren sistemine değil aynı zamanda elektrik güç aktarımı analizine ve elektrikli direksiyon sistemine de müdahale edebilmektedir. Bu, daha az karşı viraj sistemi, daha kısa fren aralıkları ve dolayısıyla sürücüler için daha fazla güvenlik anlamına gelir. Yeni kontrol sisteminin merkezi bir araç bilgisayarına veya ESP kontrol ünitesine entegre edilebilmesi ve ileride farklı bir yazılım paketi olarak da sunulacak olması otomobil üreticileri için büyük avantaj sağlıyor. Bu; Bu, frenleri, direksiyonu, güç aktarımı analizini ve şasiyi merkezi olarak kontrol ederek araç hareketinin tüm yönlerini koordine eden bir yazılım çözümü olan bir araç hareket yönetimi modülü olacaktır.

Tüm maliyet zinciri boyunca Bosch endüstriyel teknolojisi

Ancak Bosch yazılımının değiştireceği tek şey sürüş değil, araçların üretim şekli de olacak. Örneğin şirket, bir takip ve takip çözümü yardımıyla otomotiv tedarik zincirlerini güvence altına alıyor. Bu analiz, nakliye kasalarının konumunu ve durumunu gerçek zamanlı olarak kaydederek şeffaf ve güvenilir takip sağlar. Endüstri 4.0 yazılımı Nexeed, pil hücresi fabrikalarındaki hurda oranlarının mevcut seviyeden yüzde 10 ila 15 arasında önemli ölçüde azaltılmasına yardımcı oluyor. Ayrıca Bosch, otomotiv üretimindeki anormallikleri ve kusurları erken aşamada tespit etmek için yapay zekayı (AI) kullanabilir ve böylece üretim maliyetlerini azaltabilir. Bosch şu anda 50 tesisinde bu tür yapay zeka yazılımlarını kullanıyor. Bosch’un Bursa’daki Güç Aktarma Organları Analizi tesisinde yazılım, üretim maliyetlerinin önemli ölçüde azaltılmasına yardımcı oldu.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-eyyubiye.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu