Gaziantep’te Otobüs Kazası Davasında Savcı Üst Sınır İstedi
Gaziantep’te yolcu otobüsünün kazaya karışan araçlara çarpması sonucu 16 kişinin hayatını kaybettiği kazayla ilgili davada, duruşma savcısı mütalaasıyla sanığın üst sınırdan cezalandırılmasını istedi. temelinde.
Duruşma savcısı, olay günü bir aracın hendeğe yuvarlandığını hatırlatarak, polis, sağlık, itfaiye ve vatandaşların yardım ve müdahale amacıyla olay yerine geldiğini söyledi.
Otomobilde bulunan yaralı şahıs sağlık, itfaiye ve vatandaşlar tarafından ambulansa kaldırılırken, tutuklu zanlı Abdulkadir Memiş yönetimindeki “Özel Diyarbakır” firmasına ait 33 SR 157 plakalı otobüs direksiyon hakimiyetini kaybetti. otobüs ve sağa sola hareketler yaptı. Olay yerinde bulunan 27 AHN 054 plakalı ambulans, olay yerinde sürüklenen 27 AHN 050 plakalı ambulans ile 27 AHN 050 plakalı ambulansın arka tarafları ile çarpıştı. Bu çarpışmanın etkisiyle savrulan 27 AHN 050 plakalı ambulans 27 ABG 058 plakalı itfaiye aracına savrularak sol arka ve yanlara çarptı. birden fazla kişi öldü ve yaralandı. söylendi.
“Yola yeterince dikkat etmedim”
Sanığın gerekli özeni göstermediğinin belirtildiği mütalaada şu ifadelere yer verildi:
“Otobüsün fren izleri ve bu izlerin kaza mahallindeki polis, itfaiye ve ambulanslara olan mesafesi, otobüsün yan sürüklenmesi, drift ile kazaya karışan araç arasındaki sürüklenme, Bu hususlar, kaza mahallindeki araçların güvenlik şeridinde olması, saatin gündüz olması, Olay yerindeki trafik kaza levhası, yol daraltma dubaları ile birlikte diğer tüm bilgi ve belgeler bir bütün olarak değerlendirildiğinde, kaza mahallindeki araç ve yaya yoğunluğu, yönetimindeki otobüste bulunan yolcular ve zanlının seyir halindeki hareketlerinden zanlının kendi yönetimindeki otobüsle seyir halindeyken kaza yaptığı görülebilmektedir. • Rastgele bir kazanın meydana gelebileceğine olan inancı nedeniyle, ölüm veya yaralanmayla sonuçlanabilecek tesadüfi bir kazanın olmayacağına veya meydana gelse bile bu tür bir kazayı önleyebileceğine güvenerek hareket etmeye devam etmek, sürücüsünün bilgi ve tecrübesine, içinde bulunduğu şartlara, daha önceki tecrübelerinin olumsuz bir sonuç doğurmayacağına olan inancına bağlıdır. Polis, itfaiye ve ambulans araçları, yol daraltma dubaları ve trafik kazası levhasının varlığını zamanında fark ederek, öngördüğü ancak olmasını istemediği kaza sonucuna sebep olduğunu, dikkat etmediğini, bu sebeple bilinçli hareket ederek yola, arpacık alanını düzgün kontrol edemediğini, arpacık kontrolünü yapmadığını söyledi. Yüzünü uygun seviyeye indirmediği, aracın hakimiyetini kaybederek sağa ve sola hareketler yaptığı, yolda sağa yatacak şekilde sürüklenerek esasen kusurlu olduğu anlaşıldı. “
Mütalaaya göre, sanığın kasten taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve birden fazla kişinin yaralanmasına sebebiyet vermek suretiyle kendisine karşı suçu işlediğinin açık olması nedeniyle, fiiline uygun düşen TCK 85/2. Konu gereğince TCK 22/3’e atıfta bulunularak üst uçtan cezalandırılması talep edildi.
21 Eylül’deki duruşmada kararın çıkması bekleniyor.
Olayın tarihi
Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Karayolu’nun Nizip bölümünde 20 Ağustos 2022’de meydana gelen kazada 2’si basın mensubu 16 kişi hayatını kaybetti, 30 kişi yaralandı.
Nizip Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından “Er Diyarbakır” şirketine ait otobüsü kullanan Abdulkadir Memiş hakkında “Birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak” suçundan 22,5 yıla kadar hapis istemiyle iddianame hazırlandı. bilinçli ihmal ile kişi”.